Dersin Adı | Yönlendirilmiş Araştırma |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LOG 460 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki araştırma tasarımı ve yöntemlerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu sayede öğrenciler, kendilerine verilen konuda bir araştırma makalesi üzerinden bir araştırma çalışması yürüteceklerdir. Bu ders aynı zamanda hem nicel hem de nitel alanlarda farklı araştırma yöntemlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin sonunda öğrenciler, farklı araştırma metodolojileri hakkında temel bilgiye sahip olmalı, bir araştırma önerisinin neleri içerdiğini bilmeli, nicel ve nitel veri analizi ile uygulamalı olmalı, araştırma önerilerinin ve diğer araştırma ürünlerinin kalitesini değerlendirebilmelidir (makaleler, bildiriler, tezler vs.) |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Genel Bakış | |
2 | Araştırma konusunu bulmak ve bir araştırma problemi formüle etmek ve araştırma soruları | Creswell, John W.Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches (2009)(Chp. 1)- Mark Saunders et.al., Research Methods for Business Students, Pearson Publ., 7th Ed. |
3 | Literatür taraması metodolojisi ve kaynakları | Akademik Makaleler |
4 | Araştırma etiği | Kitapların ilgili bölümleri |
5 | Literatür ve araştırma sorusu yazma | Akademik Makaleler |
6 | Araştırma Önerisi Sunumları | |
7 | Yazma stratejileri, teorinin kullanımı | Kitapların ilgili bölümleri |
8 | Kantitatif yöntemler | Creswell, John W.Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches (2009)- Mark Saunders et.al., Research Methods for Business Students, Pearson Publ., 7th Ed. , |
9 | Kalitatif yöntemler | Creswell, John W.Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches (2009)- Mark Saunders et.al., Research Methods for Business Students, Pearson Publ., 7th Ed. , |
10 | Sunumlar | |
11 | Kantitatif data analizi | Creswell, John W.Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches (2009)- Mark Saunders et.al., Research Methods for Business Students, Pearson Publ., 7th Ed. , |
12 | Kalitatif data analizi | Creswell, John W.Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches (2009)- Mark Saunders et.al., Research Methods for Business Students, Pearson Publ., 7th Ed. , |
13 | Final Sunumları | - |
14 | Final Sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Assignments and class discussions include assigned academic articles and other assignments as well as the accompanying discussion of these articles in class. Details about each week’s assignment will be given to the students at least one week prior to due date. Creswell, John W.Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches (2009) SAGE Publications, ISBN: 1412965578, , 9781412965576 Mark Saunders et.al., Research Methods for Business Students, Pearson Publ., 7th Ed. , ISBN: 1405854421, 9781405854429 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | - | |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 35 | |
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 143 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki karmaşık problemleri analiz eder. | X | ||||
2 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında, sektör ile ilgili pazar liderleri, profesyonel organizasyonlar ve güncel gelişmeler konusunda donanımlı bilgiye sahip olur | |||||
3 | Sektör ile ilgili iletişim ağlarına dahil olabilme becerisi ile sektör içerisinde profesyonel yetkinlikler geliştirebilme yeteneğini kazanır | |||||
4 | Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanındaki gerekli yazılım, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
5 | Koordinasyon mekanizmalarını ve tedarik zinciri entegrasyonunu anlar ve kullanır | |||||
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi ve analitik yaklaşımlar ile analiz eder | |||||
7 | Lojistik ve tedarik zincirleri kapsamında karar verme tekniklerine katkıda bulunmak için tasarlama, planlama ve modelleme becerisine sahip olur | |||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki klasik ve çağdaş kuramları yorumlar ve değerlendirir | |||||
9 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında proje geliştirebilir ve takım çalışmalarında yer alır | X | ||||
10 | Kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak lojistik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest